dilluns, 24 de setembre del 2012

Comencem el club de lectura amb la visita de Carme Lafay, escriptora.

Divendres que ve, dia 28 de setembre, ens visitarà la Carme Lafay. Perquè la comenceu a conèixer ens ha contestat aquestes set preguntes de SET DE SABER.

1. Escric perquè: m'agrada entendre les coses que em passen i escriure és una forma d'explicar-me-les. Això sí, conenientment disfressades per tal que el lector no ho noti. En les novel·les que comporten investigació, és una forma molt agradable d'aprendre coses.

2. El millor que defineix la meva obra és: és polifacètica, com jo. Tracto temes diferents, de forma diferent en cada cas.

3. El primer record que tinc d'una biblioteca és: la de casa els pares. Hi havia llibres i llibreries per tot arreu: saló, despatx, passadissos... Vaig tenir la sort de néixer en una família culta i gran lectora.

4. Penso que les biblioteques són: un espai per aprendre de tot, si un en té ganes...i gratuït.

5. Un llibre que m'ha marcat especialment: gairebé em fa vergonya dir que "Allò que el vent s'endugué", de Margaret Mitchell, va ser el meu llibre de capçalera des de la sortida de l'infantesa. Em vaig sentir molt atreta pel caràcter fort, decidit, perseverant i adaptable de la Scarlett i vaig intentar copiar-la, tot i que en algunes coses em semblava desprovista de sentiments.

6. Llegir és recomanable per: aprendre, somniar, comprendre, divertir-se, créixer... i un munt de coses més. Més que recomanable, em sembla imprescindible.

7. I la pregunta que m'hagués agradat que em féssiu: Està a punt de publicar alguna cosa? Doncs sí: una obra intimista sobre dos personatges, la relació dels quals els canvia la vida. Surt el set de novembre, és en castellà i es diu Llora Palestina. Us tindré informats.